Award Winning Celebrity Blogs and Celebrity Photo Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Friday, April 8, 2011

Jessie J / Price Tag, a manipulated puppet? un pantin manipulé?


Jessie J's song Price Tag is very ambiguous to me.
On one side, she sings about not making music for money, and on the other, the video shows images that depict her like a puppet manipulated by the music industry... brainwashed to make more money! How strange is that?


disturbing image of entertainers as puppets


Seing her as a doll living inside a house or still as a doll hugging a dismembered teddy bear reinforces the impression that there is something sick in this song. Images of a destroyed childhood and of an artificial build personality are underlying everywhere.

I mean, I love the lyrics, but they have nothing to do with the real content of the song... which seems to me to rely in the video! What do you think?

La chanson Price Tag de Jessie J me paraît très ambiguë.
D'un côté, elle raconte dans ses paroles qu'elle ne fait pas de la musique pour l'argent, et de l'autre, la video la dépeint comme une espèce de pantin manipulé par l'industrie du disque... formatée pour faire plus d'argent! C'est pas bizarre?

Pretty sinister. is that innocence destroyed?
La voir comme une poupée vivant dans une maison ou toujours comme une poupée, mais tenant cette fois-ci dans ses bras un ours en peluche démembré, tout ça renforce mon impression qu'il y a quelque chose de malsain dans cette chanson. Partout, je vois des images sous-jacentes d'enfance détruite et de personnalité construite de façon totalement artificielle.

J'aime bien les paroles, mais elles n'ont rien à voir avec le contenu effectif de la chanson... qui me semble se trouver dans le clip! Vous en pensez quoi?



2 comments:

  1. j'adore cette chanteuse mais j'aime pas trop cette chanson trop commercial a mon gout ma prefere Jessie J - Do It Like A Dude

    ReplyDelete
  2. oui mais quid de la contradiction entre le clip et les paroles?

    ReplyDelete